 زانایان و پزیشکان
يَهْدِي بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَيُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَيَهْدِيهِمْ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ ( 16 )
(بێگومان) خوا بهو قورئانه پیرۆزه هیدایهت و ڕێنموویی ئهو کهسانه دهکات که: شوێن ڕهزامهندی خوا کهوتوون، بهرهو ڕێبازهکانی ئاشتی و ئاسودهیی و له تاریکایی یهکان دهریاندههێنێت و ڕزگاریان دهکات و دهیانخاته ناو ڕوناکیهوه بهفهرمانی خۆی و ڕێنمووییان دهکات بۆ سهر ڕێگهو ڕێبازی ڕاست و دروستی (دینداری و خواناسی و چاکه).
(المائدة)
عه بدولكه ريم جرمانوس ( خۆزگەم دەخواست سەد ساڵ بژیم تاهەموو
ئاواتەکانم له خزمەتی زمانی قورئاندا وەدی بێنم)
ئەمه قسەی زانای مەجەری عەبدولكەريم جرمانوس ،جگه لەزمانی خۆی حەوت زمانی زانیوه،
ئه وانیش: عەربی، فارسی، تورکی، ئوردی _ ئەڵمانی ئیتالی و ئینگلیزی و، زیاتر
له سه دو پەنجا کتێبی بەزمانه جۆراو جۆرەکان نوسیوه
دكتور عەبدولکەریم جرمانوس ده ليت به هوی پاکی و بیگه ردی ئایینی
ئیسلامم له لا خوشەویست بوو پاكو بێگەردی جەسته و ڕەفتاری کۆمەڵایەتی و هەستی
مروڤایەتی...
هه روەها دەڵێت: (له دڵی مسولماناندا چه ندان گەنجينەم دۆزيەوه، که زور له زیاتر
به بەهاتر بون، ئەوان هەستی خوشەویستی و برایانەییان پێبەخشیم، فێری کاری
چاکیان کردم، فيرى فه رمان به چاکه و ڕێگری له خراپەیان کردم، پیویسته
مسوڵمانان دەست به و بەها ڕەوشتیانه بگرن، که پێی ناسراون و بەدوای باق و بریقی
رؤژئاوا نەکەون، چونکه له باق و بریقیکی ساخته هیچی تر نییه
هه روه ها دەڵێت:( له دروشمەکانی ئیسلام وشەیەک نادۆزیتەوه رێگربیت
له به ردەم پێشکەوتنی مسولمان دا، یاخود ببێته هۆى زیاد بونی پشکی له سامان و هێز
و زانیاری دا.. هیچ دروشمێكیش له ئیسلامدا نییه، که نەتوانرێ جێ به جێ بکرێ،
ئه مه ش موعجیزەیەکه کەبەهۆيەوه له رێچکه و رێبازەکانی تر جیا دەکرێتەوه، چونکه
ئیسلام ئاینی دید و هزری روناکه ر له ئاينده شدا بیروباوەڕی مرۆڤه جیاوازەکانی جیهانە
لەبەرهەمەکانی ( معاني القرآن)، (الله اكبر)، (شوامخ الأدب العربي)،
الحركات الحديثة في الاسلام)
" تاگاتات تاگسن ) سه رۆکی بەشی شیكاری زانكۆى (شیانك می) یه له تايلاند
ئەو راستییه زانستیانەی له قورئانی پیرۆزو فەرمودەی پێغەمبەردا هەن لەگەڵ دواین
توێژینەوه زانستییەکاندا یەکدەگرنەوه ئەویان توشی سەرسوڕمان کرد، بؤ كونگرەی
هه شتەمی پزیشکی له سعوديه بانگهێشت كرا، که تیایدا زانایانی مسوڵمان و
نامسوڵمان بەشداربوون، له کوتایی کونگرهەکەدا، پرۆفیسور تاگسؤن هه ستایەوه و
مسوڵمان بونی خۆی ڕاگەیاندا، ئەمەش دەقی وتەکانیەتی: (من باوه ڕی تەواوم هەیه
کە هەموو ئەو شتانەی له قورئانی پیرۆزدا باسکراون دەکرێ به زانستییانه بسەلمێنرێن،
له به ر ئه وەی (محمد)ی پێغەمبه رى ئیسلام نە خوێندەوار بووه، که واته هه موو
زانیارییه کانی لە ڕێی وەحییەوه له وەدیهێنەرێکی زانا به هه موو شتيك وەرگرتووه: من
باوەڕم وایه، که کاتی ئه وه هاتوه، شایەتی بدەم و بڵێم: (أشهد أن لا إله إلا الله وأشهد
أن محمدا رسول الله ..)( رجال ونساء أسلموا، لا۱۸۰.)
موریس بوکای، پزیشکێکی فەرەنسبيه، له بنەماڵەیەکی کاسۆلیکی لەدایك
بووه، ئەکادیمیای فەرەنسا له سالی ۱۹۸۸ ز دا خەڵاتێکی له مێژوو پێبەخشی، سه رۆکی نوژدارانی فەرەنسا و بەرپرسی یه که می تویژینەوەی جەستەی مومیا کراوی فیرعەون بوو، که له كۆتاییەکانی هەشتاكان له فەرەنسا توێژینەوەی له سەر کرا، دوای پشکنینی
جەسته مۆمیاکراوەکەی )بۆكای توشي شۆك بوو، كاتیك یەکێك له هاوڕێکانی پێی
ڕاگەیاند، که مسولمانان دەڵێن، کە له قورئانەکەیاندا باسی فیرعەون هاتووه، که
چون دوای ئەوەی فیرعەون خنکاوه خودا جەستەکەی رزگار کردوه و پاراستویاتی،
1400 ساڵە له قورئاندا باس کراوه؟ .
ئاشكراش نەبووه... له كاتیكدا
بوكای پرسی چؤن ئه وه ده چێته ئەقڵەوه، له كاتيكدا تا سالی ۱۸۹۸ ز دا ئەمە ئاشکرا نەبووە ،
چۆن له کاتێکدا که عه رەبەكان تاماوەیەك بەر له ئێستا هیچیان ده ربارەی میسرییه
كونه کان نەدەزانی که جه سته فيرعه و نه کانیان موميا ده کردن و ئەو پرسیارانه وایان
له بوکای کرد که کتێبه پیروزەکانی هیندییەکان و مسوڵمانەكان دیراسه بكات
له گه ل ئه و دەرەنجامانەدا به راوردیان بكات، که پێیان گه یشتووه، تائەو رۆژه هات، که
بوکای گه یشته ئه و ئایه تەی خودای په روه ردگار دەفەرموێت :
فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيَةً وَإِنَّ كَثِيرًا مِّنَ النَّاسِ عَنْ آيَاتِنَا لَغَافِلُونَ ( 92 )
ئهمڕۆ ئیتر لاشهی تۆ ڕزگار دهکهین تا ببێته موعجیزه و پهند و ئامۆژگاری بۆ ئهوانهی دوایتۆ دێن (دیاره خوای گهوره پاڕاستویهتی لهوهی که ماسی بیخوات، شهپۆلی دهریا گهیاندیه کهنار، تا ئهوانهی که بهخوایان دهزانی بهچاوی خۆیان ببینن که فیرعهون ئادهمیزادێکه وهک ئهو خهڵکه و ببێته پهند، بۆ ههموو پاشاو زۆردارهکانی سهر زهوی که ئهوه سهرئهنجامی مسۆگهری ههموویانه)، بهڵام بهڕاستی زۆربهی خهڵکی له ئایهت و موعجیزهکانی ئێمه غافڵ و بێئاگان.
يونس: ۹۲ واته:
ئه و ئایه ته زۆر کاریگەری له سەر ئەقڵی بوکای دروستكرد، دەرونی هەژاند،
تاوای لیكرد له به رده م ئاماده بواندا هه ستێتەوه و بەهەموو هێزی هاوار بکات: ( من
مسولمان بوم و باوەڕم بەم قورئانه هێنا...
تا بەم شێوەیه (موريس بوكای) مسوڵمان بوو، کتێبی (تورات و ئینجیل و قورئان
و زانستی نوسی، که به گرینگترین كتێب له بوارى لێكولينەوه لەکتیبه پیروزەکان
لە ژێر ڕۆشنایی زانستی هاوچه رخدا دادەنرێ ، که بە نزیکەی حەڤده زمان
وەڕگێڕدراوه.. (بوکای بۆماوەی (ده) ساڵ تەنیاو تەنیا خەریکی به راوردکردنی
دوزینه وه زانستییەکان بو له گەڵ قورئان و به دوای تەنیا یەک تاکه راستی زانستی دا
دەگەڕا، که له گەڵ قورئاندا تیک بگیرێت، تا دوا جار گەیشته دەرەنجامی فەرموودەی
په روەردگار:
لَّا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِن بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ تَنزِيلٌ مِّنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ ( 42 )
هیچ ناحهقی و نادروستی و ناتهواویهک ڕووی تێ ناکات له هیچ کاتێکدا و لههیچ لایهکهوه ڕهوانهکراو و نێردراوی زاتێکه که خاوهنی حیکمهت و داناییه و شایانی سوپاس و ستایشه.
فصلت 42
د. ئەحمەد نەسیم سووسە توێژەرو ئەندازیارە ، ئەندامی کۆمەڵەی زانستی عێراقیە ، و یەکێکه له دیارترین پسپۆڕانی مێژوو له عێراق دا، پێشتر جولەکه بوو ، بەڵام بەهۆى سەرسام بوونی به قورئانی پیرۆز مسوڵمان بوو، پاشان له تویژینەوەیەکدا زور قسه ى له سەر زایونیزمی جیهانی (الصهيونية العالمية) كردووه و له روی
میژوییەوە ره تی دەكاتەوه
له به رهه مه کانی: ( مفصل العرب واليهود في التأريخ)، ( في طريقي الى الاسلام
و چه ند به رهه میکی تر.
محمد لە دیدی بیانیەکاندا
ن: یامن الحاجە
و: مزفر عەولا قەسرێی
لا۲۰۸ـ۲۱٤
|